Potýkají se vaše komerční stránky s nízkou návštěvností a přes sebelepší snahu není vaše značka na netu dohledatelná? Přestaňte hledat chybu ve vlastních produktech. Místo toho se zaměřte na kontrolu webu. Za neúspěchem domácích on-line podnikatelů většinou nestojí kvalita zboží. Nedostatečný obrat mívá na svědomí spíš jejich chabý internetový marketing. Prozkoumejte nejčastější webové chyby, které brzdí tuzemské platformy v rozletu.
Čeho se týká kontrola webu
Revize stránek, ať už patří firmě, jednotlivci nebo městské organizaci, zahrnuje tři prověrky. Jako první se ověřuje technická způsobilost webu. Poté si expert proklepne textovou náplň a do třetice vyhodnotí síť externích odkazů. Všechny tyto faktory totiž rozhodují o komerčním úspěchu ve virtuálním prostředí, případně o dosahu nějaké neziskové on-line prezentace. Tuzemské weby se tradičně potýkají s následujícími vadami, které jsme vypozorovali z realizovaných SEO analýz.
Ověřte si rychlost vašich stránek
Webovky, které se pomalu načítají, vyhledávače nesnáší a raději je lidem nenabízí. Proto se během kontroly webu měří jeho výkon. Specialista rutinně ověřuje rychlost hostingu a objem přenášených dat. Za hlemýždí tempo on-line prezentací často může jejich amatérská správa. Uveďme si to na typickém příkladu. Městský úřad si objedná nové webovky u profesionálního webaře. Jakmile je hotovo, “hodí jejich údržbu na krk” sekretářce. Paní bez patřičného školení pak do stránek nahrává obří fotky třeba z oslav města. Stejně diletantsky si počíná i při plnění kalendáře akcí, protože neví, jak obrázky komprimovat. Co město ušetřilo na odborné správě, pak mnohonásobně utrácí za průběžné revize a zpětné nápravy. Podobně neekonomicky se ale chovají i podnikatelé, když si pletou firemního marketéra s vševědem. Pamatujte si, že v síti bodují ti nejrychlejší.
Nevyrobili jste neexistující stránky?
Dalším cílem kontroly webu je vychytat chyby 404, které pramení z neodborných zásahů do struktury. K těm například dochází, když amatérský správce přesune produktovou stránku do jiné kategorie zboží, aniž by ji v administraci přesměroval. Když pak zákazníci dané zboží hledají, předhodí jim vyhledávač error 404, protože stará url adresa neexistuje. Tuto neoblíbenou hlášku a z ní pramenící malou návštěvnost způsobuje i přejmenování stránky nebo její kompletní odstranění. Ani odolné administrační rozhraní typu WYSIWYG nezabrání laickým přeslapům, na které pak e-shopy doplácí.
Kontrola webu zkoumá i obsah
Profesionální audit stránek nesleduje jen metadata, která vyhledávače předkládají lidem jako prvotní informaci o náplni webu. Postrádají-li naše texty takzvaná klíčová slova, tak je Google ani Seznam nenabídne přednostně. Pokud například většina lidí milujících tramping hledá “spacák do terénu” a my jako jeho výrobci nemáme tuto klíčovou frázi v produktovém popisu, tak naše outdoorové spací pytle v síti nikdo nenajde. Kontrola webu, konkrétně jeho obsahu, rovněž monitoruje formát článků. Z hlediska optimalizace pro vyhledávače se pak texty doplňují nadpisy a podnadpisy. Tučně se označují klíčová slova, přidávají se relevantní odkazy a ilustrační fotky se obohacují o podtitulky. To vše spolurozhoduje o popularitě platformy a ochotě návštěvníků utratit u nás peníze.
Komerční úspěch ve virtuálním prostředí tak ovlivňuje především on-line marketing. Až na druhém místě přichází ke slovu kvalita služeb a zboží. Kontrola webu, takzvaná SEO analýza, reviduje též uživatelskou přívětivost stránek a úroveň odkazového profilu. Smyslem je prosadit naši značku na internetu. Máte-li nějaké podněty či dotazy, kontaktujte nás ohledně kontroly webu přes komentáře.