Správa PPC je jednoduchý a účinný způsob propagace

Většina systémů umožňujících správu PPC je uživatelsky velmi přívětivá, což je jeden ze dvou hlavních důvodů, proč je tento druh internetové reklamy tolik populární.Tím druhým je samozřejmě velká efektivita samotného modelu PPC reklamy.

 

Správa PPC má 5 základních výhod

  • Okamžitá akce i reakce
    • princip PPC systémů umožňuje víceméně hned po spuštění okamžitou reakci zájemců trhu. To je výhoda v každém případě, ale pokud máte  tvorbu webových stránek teprve čerstvě za sebou a potřebujete “nakopnout” jejich návštěvnost, je PPC bezmála nutností. 
  • Flexibilita
    • vše lze přizpůsobit jak na míru konkrétnímu produktu, tak reagovat na konkrétní situaci na trhu v reálném čase
  • Přesnost
    • pomocí klíčových slov či charakteristiky cílových skupin lze kampaň nasměrovat přesně tam, kam je potřeba
  • Neomezený rozpočet
    • do PPC systému je možné poslat jakýkoliv obnos, který funguje na principu kreditu na prokliky. Jeho výši určuje  klient. Náklady u PPC tak lze tak vypočítat snadněji, než je tomu například u vyhodnocení investic do SEO.
  • Transparentní výsledky
    • shromažďování a vyhodnocování dat je součástí postupů při PPC kampani a umožňuje tak mít její efektivnost neustále pod kontrolou

Registrace jako první krok

Pokud se rozhodnete propagovat produkt pomocí PPC reklamy, musíte se v prvé řadě registrovat v některém z dostupných systémů. Většina jde spravovat prostřednictvím klasického webového rozhraní, občas je k dispozici i speciální program či aplikace. Společnosti provozující PPC systémy poskytují svým klientům také bezplatné platformy či kanály, sloužící ke vzdělávání v oblasti internetové reklamy, což vede k lepším výsledkům jak pro klienty, tak pro samotné zprostředkovatele.

 

Možnosti dostupných systémů na trhu

PPC systémy jsou dostupné na mnoha místech internetové sítě a setkáváme se s nimi každý den. Mezi jejich běžný prostor patří:

  • systémy, které jsou součástí platforem pro internetové vyhledávání,
  • sociální sít,
  • systémy provozující intextové reklamy.

Agentury nabízejí kompletní servis

Spravovat si vlastní PPC reklamu dnes už není nic složitého. Protože se ale tento obor neustále vyvíjí, naučit se pouze jeho základy k prosazení se na dnešním přeplněném trhu už nestačí.Pokud chceme dosah i dopad kampaně v co nejlepší kvalitě i kvantitě, je lepší obrátit se na specializovanou agenturu či na   specializovaného konzultanta.

Pokud se obrátíte na odborníka, tak v ceně takto vytvořené kampaně na míru se nejčastěji objevují tyto položky:

  • návrh/postup
  • správa
  • optimalizace
  • kredit v systému

Agentury i jednotlivci si většinou fakturují odpracované hodiny, kterých je v první fázi příprav a spuštění pochopitelně víc než u již zaběhnuté reklamy. Výjimkou nejsou ani paušální měsíční ceníky za účelem dlouhodobé udržitelnosti efektu kampaně. 

 Lze se rovněž setkat s nabídkou honoráře odpovídajícího pozitivnímu dopadu kampaně, jako jsou například procenta z tržeb v e-shopu.V každém případě se vždy jedná o jeden nejefektivnějších způsobů jak utratit peníze za reklamu, přinášející takřka okamžité výsledky, na rozdíl od dlouhodobějšího SEO. Tipy a triky vztahující se k optimalizaci byste ale také neměli přecházet – jak SEO, tak PPC mohou synergicky pracovat na propagaci vašeho webu z různých směrů.

 

Certifikace a reference jsou nejdůležitějším vodítkem při výběru

Jako u každého produktu nebo služby i zde je velmi důležité správně si vybrat. V rámci již zmíněných platforem, umožňujících vzdělávání v tomto oboru, udělují mnohé společnosti světových jmen certifikace na základě jak kvality tak i zkušeností agentury či jednotlivců. Jako nejpřesnější se však i nadále zdají být reference, recenze a klientské zkušenosti. Topranker nabízí příklad jedné takové, další můžete najít například na sociálních sítích a dalších platformách 

V dnešní době a za předpokladu, že se jedná o běžnou firmu malé až střední velikosti, nelze reklamu na internetu, na rozdíl od té televizní, minout. PPC systémy a jejich správa se pak řadí mezi  ty nejméně náročné na náklady a nejúčinnější zároveň.

 

Ovlivňuje váš běžný nákup PPC reklama? A jak moc je pro vás správa PPC náročná? Prostor pro vaše zkušenosti a názory najdete v naší diskuzi.

Michael Neuman