Tvorba e-shopu pomocí šablon versus. e-shop na míru: kdo vyhraje?

Probíhající pandemie zvedla objem nákupů na internetu o desítky procent a velké množství obchodů nově rozpíná své působiště do online sféry – prvním krokem je tvorba e-shopu, na jehož kvalitě stojí budoucí úspěch celého projektu. S rostoucí počítačovou gramotností běžných uživatelů se začínají do obliby dostávat webové šablony. Díky jim dokáže svůj vlastní e-shop zprovoznit kterýkoliv člověk disponující jistou dávkou trpělivosti a základními schopnostmi pracovat s počítačem. Na druhé straně stojí digitální agentury, které díky znalostem dokáží vytvořit originální a atraktivní e-shop na míru. Která cesta je vhodná pro váš obchod?

Tvorba e-shopu pomocí šablony může skončit fiaskem i úspěchem

Ať už zakládáte svůj první e-shop a nebo máte v digitální oblasti jisté zkušenosti a chcete si rozšířit své znalosti, nebojte se minimálně prozkoumat možnost využití šablon. Nejhorší možný scénář je ztráta několika hodin, během kterých si ujasníte, zda jste schopni celou věc zvládnout na vlastní pěst anebo se přece jen uchýlíte pro pomoc k odborníkovi. Důležité je zhodnotit náročnost projektu a budoucí záměr. Pokud se pustíte do boje se složitě členěným e-shopem, může celá věc skončit nefunkčním průšvihem, se kterým nebudete spokojeni ani vy, ani vaši potencionální zákazníci.

4 hlavní výhody tvorby e-shopu pomocí šablony

  1. cena – hodinová sazba webdesignerů rozhodně není malá, oproti tomu výdaje na založení e-shopu pomocí šablony se pohybují v minimálních částkách,
  2. nezávazná zkouška – díky nízkým nákladům se nemusíte bát, že byste se mohli díky novému e-shopu zadlužit; celou věc můžete brát jako pilotní projekt, který lze kdykoliv stornovat a v případě neúspěchu hledat nové cesty,
  3. naplníte své představy – u šablon máte k dispozici širokou paletu grafických i systémových nastavení, pokud patříte mezi jedince, kteří rádi do detailu plní své plány, na samostatném vytvoření stránky pomocí šablony se budete moci s chutí realizovat,
  4. jednoduchost obsluhy – následnou správu šablonového e-shopu byste měli lehce zvládat bez cizí pomoci; ušetříte tak další výdaje za provoz, díky dobrému zpracování většiny šablon se nemusíte obávat neočekávaných problémů nebo systémové nefunkčnosti.

4 hlavní výhody e-shopu na míru

  1. profesionalita – digitální agentury, které se tvorbou webů zabývají, používají do jisté míry opakující se postupy; můžete se však spolehnout, že zákazník na první pohled pozná profesionálně zpracovaný web, který byl vytvořen na míru nabízeného zboží,
  2. user-friendly prostředí – sebelepší šablona nedokáže přizpůsobit drobné nastavení, díky kterému je daný web pro uživatele příjemně ovladatelný a nevyskytují se zde nechtěné nedokonalosti,
  3. složitější e-shopy – pokud se chystáte na větší projekt a počítáte s tím, že budoucí obchod bude nabízet různorodé zboží z pestrých produktových kategorií, na šablony raději rovnou zapomeňte a začněte se poohlížet po stránkách na míru,
  4. originalita – nespornou výhodou kvalitního webdesignera je především důraz na originalitu vzhledu e-shopu; právě grafické zpracování je podstatným faktorem při upoutání pozornosti návštěvníka dané stránky.

Zvažte své možnosti a dejte si záležet na případném výběru specialisty

Po krátkém úvodu byste měli disponovat základní představou o vhodné variantě tvorby vašeho nového e-shopu. Pamatujte, že za zkoušku nic nedáte. Zkuste prozkoumat možnosti šablon a při případném oslovení webdesignera se snažte dohledat realizované projekty. Napište nám do komentářů, kterou variantu zvolíte a případné další tipy pro tvorbu dokonalého e-shopu.

Michael Neuman