Vadné komerční weby neprodávají ani sebelepší zboží. Chyby internetových stránek nám obvykle signalizuje jejich nízká návštěvnost a špatná konverze. Vyzkoušejte si malý webový audit. SEO doporučení vám pomohou s nápravou. Podle návodu si můžete zkontrolovat kvalitu domény, hostingu, kódování a také úroveň vašich prodejních textů.
O čem je audit a SEO
Webová analytika dokáže pomocí revizních nástrojů získat informace o úspěšnosti online prezentace a velkou pozornost přitom věnuje chování zákazníka. Například monitoruje čas, který věnoval prohlížení stránek a zajímá se odkud přišel. Za tímto účelem sleduje, kolik lidí náš web objevilo při hledání na internetu a jaký počet uživatelů rovnou zadal naši url adresu. Veškerá zjištění podrobného auditu následně využíváme během SEO – česky řečeno při opravách nalezených chyb neboli při optimalizaci webu. Cílem upgradu je lepší dohledatelnost našich produktů v síti, která zvyšuje pravděpodobnost jejich koupě.
Máte schopnou prodejní doménu?
Profesionál bere webový audit včetně SEO pěkně od podlahy. Jako jednu z prvních věcí si proklepne souřadnice našich stránek, které nazýváme doménou. Jedná se o naši virtuální adresu označovanou též zkratkou url z anglického Uniform Resource Locator. Trefná doména vystihující naše podnikání supluje něco jako poutavý vývěsní štít na kamenné prodejně. Dobře zapamatovatelná adresa je v sítí k nezaplacení. Proto jejímu výběru věnujeme náležitou pozornost a je-li to možné, zakomponujeme přímo do url klíčové slovo. Komerčně neschopnou doménu lze ošetřit přesměrováním webu na povedenější adresu.
Platíte si kvalitní hosting?
Jakmile si registrujeme doménu čili název našeho budoucího webu, potřebujeme na jeho stavbu získat ještě “pozemek”. Tomu ve virtuálním prostředí odpovídá datový prostor zvaný hosting. Kvalitní “pozemkové služby” poznáme podle jejich rychlosti připojení do sítě, které je k úspěšnému on-line podnikání nezbytné. Zpomalený hosting bývá poměrně častým zjištěním technických auditů a SEO pak tuto brzdu odstraňuje. Bezplatné datové “pozemky” si nechte klidně ujít. Pro seriózní byznys jsou naprosto nevhodné. V úvahu přichází bleskové a stabilní servery, které vám účtují hosting formou ročního poplatku.
Kód také vyžaduje audit. SEO pak stránky validuje
Za uživatelským rozhraním webovek stojí nějaký programovací jazyk – třeba HTML. Ten se skládá z různých zkratek, špičatých závorek a lomítek. Není divu, když se webař překlepne a přestože se platformy před spuštěním testují, pár chyb v nich prostě zůstane. Pokud se vám některá ze stránek divně zobrazuje, například z ní přetéká text, může to signalizovat programovací závadu. Z těchto důvodu by měla být validita webů nedílnou součástí jejich auditu. Při následném SEO zasáhne profesionál do “vnitřností” e-shopu a nefunkční část zdrojového kódu tam optimalizuje.
Promlouváte řečí zákazníků?
V neposlední řadě hodnotí audit i textovou náplň stránek a obsahové SEO pak zajišťuje nápravu. Na rozdíl od názvu domény musí naše popisy nutně pracovat s klíčovými slovy. Právě tyto pojmy píší lidé do vyhledávačů a ty jim přináší seznam webů, kde je objevily. Bez klíčových slov máme v běžném konkurenčním prostředí jen mizivou šanci na úspěch. Abychom se ve virtuální tržnici prosadili, můžeme si najmout takzvaného copywritera. Takový člověk ovládá gramatiku a kromě toho píše čtivě. Zároveň do textů naprosto přirozeně zakomponuje klíčová slova a také se postará o vhodný formát článků. Opatří je nadpisy a ví, kdy je vhodné rozdělit příliš dlouhý elaborát na kratší odstavce.
Pokud jste majiteli top prodejních stránek, zajisté nemáte o zákazníky nouzi. V opačném případě vnímejte tento malý audit jako váš start a pomocí SEO můžete už během několika týdnů virtuálně zabodovat. Stačí optimalizovat doménu, hosting a propagační texty. Nápravu chyb s námi můžete konzultovat v komentářích.